Na świetlicy nie marnujemy czasu.
Najmłodsi uczniowie podczas ostatnich zajęć rozmawiali na temat różnych zawodów. Rozwiązywali zagadki na aktywnej tablicy. Łączyli atrybuty z daną pracą (np.: stetoskop – lekarz). Oglądnęli prezentacje „Zawody naszych rodziców” oraz „Zawody naszych dziadków i pradziadków”. Były opowieści o policjancie, strażaku, piekarzu . Było także o zawodach, które zanikają lub już zanikły całkowicie, m.in. poprzez wynalazki człowieka czy nowe technologie. Uczniowie zgadywali kim jest introligator, szewc, kotlarz, druciarz czy kołodziej. Zazwyczaj udawało im się wskazać właściwą odpowiedź, opierając się o przygotowane wcześniej notatki. Ponadto, nie zabrakło humoru, gdy wyobrażono sobie, że snycerz miałby „piec sznycle”, a rymarz – „układać rymy”. Uczestnicy zajęć wykonali wspólny album o różnorodności ludzkiej pracy. (szkoła podstawowa)