fbpx

logo
Zapisy do szkoły

Szkoła podstawowa

„Odkryliśmy, że edukacja nie jest czymś, co robi nauczyciel, ale że jest to naturalny proces rozwijający się spontanicznie w istocie ludzkiej. Nie jest nabywany przez słuchanie słów, ale dzięki doświadczeniom nabywanym przez dziecko w otoczeniu.” – dr Maria Montessori

Dlaczego KANA?

Stworzyliśmy miejsce, w którym każde dziecko nauczy się samodzielności i odpowiedzialności. A wszystko w miłym i przyjaznym otoczeniu, z wykwalifikowaną kadrą i chęcią współpracy – to wszystko przy ul. Chopina 40 w Jaworznie.

Jak w rodzinie

Dzieci wiele zajęć realizują w grupie wielorocznikowej. Różny wiek pozwala na wzajemną wymianę doświadczeń, inspiracje i rozwój społeczny. Niczym w prawdziwej rodzinie. Starsze dzieci pomagają młodszym, młodsze motywują starsze. Program nauczania dostosowany do określonego rocznika, realizowany jest w kameralnym gronie. Pozwala to na bezstresowe przyswajanie wiedzy i indywidualne podejście do każdego ucznia.

Czas, miejsce, aktywność

  • Tworzymy holistyczne podejście do dziecka: ważny jest emocjonalny, społeczny, fizyczny, poznawczy aspekt edukacji – a edukacja tradycyjna ma na celu głównie zdobywanie wiedzy (aspekt poznawczy).
  • Dziecko ma wybór czasu, miejsca i rodzaju aktywności – podczas gdy w systemie tradycyjnym czas, miejsce i rodzaj aktywności są wybrane i zaplanowane przez nauczyciela w planie pracy.

Tempo i zróżnicowanie

  • Każde dziecko uczy się we własnym tempie, zgodnie z indywidualnym planem rozwoju, tymczasem w tradycyjnym nauczaniu tempo pracy jest podyktowane możliwościami większości grupy i podstawą programową taką samą dla wszystkich.
  • Zróżnicowane wiekowo grupy eksponują dziecko na różnorodność sytuacji społecznych i edukacyjnych. Dzieci uczą się obserwując pracę innych., zaś grupa jednowiekowa jest łatwa do zarządzenia przez nauczyciela i realizacji programu.

Doświadczenie i obserwacja

  • Dzieci uczą się poprzez pracę na konkretnych pomocach, przygotowanych w taki sposób, aby dziecko umiało powiązać abstrakcję z rzeczywistością. W systemie tradycyjnym dziecko uczy się poprzez zapamiętywanie pojęć, często dla niego abstrakcyjnych.

Umiejętności językowe

  • lekcje języka francuskiego
  • zabawy lingwistyczne
  • dni tematyczne
  • klub czytelników “Świerszczykowe czytanki”

Ruchu nigdy za dużo

  • zajęcia ruchowe i integracyjne w ramach skautingu
  • skauting – “Klub Włóczykija”
  • zajęcia z samooobrony
  • wycieczki dwa razy w miesiącu

Nasi kreatywni artyści

  • klub małego artysty
  • cykl spotkań z Ciekawym Gościem
  • Koło Taneczne
  • spotkania – “Z muzyką za pan brat”

Inżynierem być

  • gry logiczne
  • Koło Małego Przyrodnika
  • zabawy kreatywne
  • Młody Inżynier – robotyka

Plan dnia

6.45 – 7.55

Świetlica.

7.55

Ostateczna godzina przybycia dzieci do szkoły.

8.00

Rozpoczęcie dnia wspólną modlitwą.

8.05 – 13.00

 Obowiązkowe zajęcia dydaktyczne.

12.30

 Obiad.

13.00 – 13.30

I odbiór dzieci ze szkoły.

13.30 – 14.30

Blok zajęć tematycznych.

14.30 – 16.30

II Odbiór dzieci ze szkoły.
Zajęcia świetlicowe.

Obiady

Zapisy do szkoły

Poznaj nas bliżej INFO
Sprawdź na naszym kanale Facebook, co teraz robimy
Kliknij i zobacz!
Dawać bodźce dziecku, pozostawiając je jednak wolnym w rozwoju - oto pierwszy obowiązek wychowawcy.

Maria Montessori

2017-03-13T11:54:16+00:00

Maria Montessori

Dawać bodźce dziecku, pozostawiając je jednak wolnym w rozwoju – oto pierwszy obowiązek wychowawcy.